04-05.12.2012r. Szkolna diagnoza pedagogiczna trudności w uczeniu się. Planowanie terapii korekcyjno-kompensacyjnej
Szkolenie przeznaczone jest dla psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych, nauczycieli- terapeutów, nauczycieli oraz wszystkich , którzy pracują z dziećmi i młodzieżą z nadmiernymi trudnościami w nauce.
Termin: 04-05 grudnia 2012r. (wtorek, środa)
Miejsce: CWRO (Warszawa ul. Woronicza 15 lok. 100)
Koszt: 280 zł
Czas trwania: 16 h dyd.
Celem szkolenia jest prezentacja diagnozy pedagogicznej jako podstawowego narzędzia w rozpoznawaniu trudności dziecka oraz nauka planowania terapii korekcyjno-kompensacyjnej w oparciu o wyniki postdiagnostyczne z uwzględnieniem neuropsychologicznej koncepcji dysleksji rozwojowej.
Podstawowe zagadnienia szkolenia:
· Neuropsychologiczna koncepcja specyficznych trudności szkolnych – implikacje do diagnozy i terapii
· Deficyty dysleksji i wynikające z nich wskazówki do diagnozy i terapii dzieci
· Wywiad diagnostyczno-kliniczny
· Diagnoza pedagogiczna:- próby czytania- próby pisania- ocena grafii – szczegółowa analiza trudności, implikacje do terapii
· Funkcje słuchowe, wzrokowe, testy przesiewowe
· Dokumentacja nauczyciela -terapeuty
· Planowanie pracy terapeutycznej
Szkolenie prowadzi mgr Irena Sosin Psycholog, pedagog specjalny, terapeuta poznawczo-behawioralny, terapeuta dzieci, młodzieży i dorosłych, socjoterapeuta. Kierownik terapeutycznych studiów podyplomowych WSSE, Przewodnicząca Warszawskiego Oddziału Nr 1 PTD, redaktor naczelna „Zeszytu Terapeuty – edukacja, profilaktyka, terapia”, nauczyciel akademicki WSSE, APS, SWPS, CMPPP MEN.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, Warszawski Oddział Nr 1 Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
tel. 22 847-95-42
fax. 22 847-95-41
http://www.cwro.edu.pl
e-mail: cwro@cwro.edu.pl