Autyzm, Zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne. Rozwiązania edukacyjno – terapeutyczne. Szkolenie II stopnia
Prowadzący: Artur Terpiłowski
Miejsce szkolenia: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin: 22-23 kwietnia 2017 r.
Godziny: sobota: 10:00 - 17:00 niedziela 10:00 - 15:30
Koszt: 330 zł
Czas trwania: 15 godzin dydaktycznych.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów , szkół ponad gimnazjalnych, nauczycieli wspomagających, rodziców dzieci z autyzmem oraz wszystkich innych osób zainteresowanych tą problematyką, pracujących lub planujących pracę z osobami z autyzmem.
Uwaga! nabór na II stopień szkolenia jest otwarty wyłącznie dla osób, które ukończyły wcześniej w CWRO I stopień szkolenia.
CEL SZKOLENIA:
Cele ogólne: Kształtowanie umiejętności w zakresie postępowania edukacyjnego i terapeutycznego wobec ucznia ze spektrum autyzmu.
Cele szczegółowe:
Uczestnik szkolenia:
Podniesie własne kompetencje w zakresie pracy z uczniem ze spektrum autyzmu.
Pozna narzędzia do diagnozy funkcjonalnej poziomu umiejętności jako podstawy do tworzenia indywidualnych programów terapeutycznych.
Będzie potrafił skonstruować program edukacyjno – terapeutyczny.
Będzie potrafił dobrać właściwe procedury w przypadku wystąpienia zachowania trudnego.
PROGRAM SZKOLENIA:
II stopień
I. Konstruowanie programów edukacji uczniów autystycznych w szkole.
1. Podstawy prawne.
2. Wielospecjalistyczna diagnoza funkcjonalna ucznia.
3. Dostosowania.
4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i jej ocena.
5. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
6. Ocena IPE-T, (karta analizy).
II. Konstruowanie programów terapeutycznych w oparciu o stosowaną analizę zachowania.
1. Rozwijanie zachowań deficytowych (opis i tworzenie definicji zachowanie docelowego)
- sposoby uczenia,
-podpowiedzi,
-rodzaje wzmocnień,
2. Generalizacja (sposoby sprawdzania nabywania wiedzy umiejętności)
- etapowość w uczeniu.
3. Redukowanie zachowań niepożądanych
-opis zachowania,
- funkcja zachowania,
- przyczyna podjęcia interwencji,
- sposoby rejestracji,
- procedury i sposoby postępowania.
KONTAKT W SPRAWIE SZKOLENIA:
Beata Kowalewska
b.kowalewska@cwro.edu.pl
22 847-95-42
Zapraszamy!!!
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
ul. Woronicza 15 lok. 100, 02-625 Warszawa
tel. 22 847 95 42
tel./fax. 22 847 95 41
email: cwro@cwro.edu.pl
http://www.cwro.edu.pl