Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku...

Zapraszamy do dodawania swoich ogłoszeń także w serwisie otoedukacja.pl

Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku...

Postprzez cwro » środa, 25 stycznia 2017, 14:58

Edukacja matematyczna - jak pomóc dziecku, żeby poradziło sobie z trudnościami (przedszkole, klasy 0-3).

Prowadzący
dr Małgorzata Skura
Michał Lisicki
Miejsce szkolenia Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin 13 marca 2017r. (poniedziałek)
Godziny 09:00 - 15:00
Koszt 200zł
Czas trwania 8 godzin dyd.


ADRESACI SZKOLENIA

Nauczyciele przedszkoli i klas 0-3 oraz specjaliści z zakresu terapii pedagogicznej

CEL SZKOLENIA:

1. Zapoznanie ze specyfiką rozwoju myślenia matematycznego dzieci.

2. Prezentacja koncepcji J. Brunera (teoria reprezentacji umysłowych) oraz jej adaptacji na potrzeby planowania edukacji matematycznej dzieci.

3. Zapoznanie z przyczynami trudności dzieci w uczeniu się matematyki.

4. Zapoznanie z metodami rozwijania myślenia matematycznego dzieci oraz uczenia ich podstawowych pojęć matematycznych.

5. Zapoznanie ze sposobami pomocy dziecku z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki.

Przewidywane efekty szkolenia:

1. Umiejętność planowania i organizowania zajęć z edukacji matematycznej w przedszkolu oraz klasach 0-3.

2. Umiejętność rozpoznawania zachowań dzieci, które mogą świadczyć o nadmiernych trudnościach w uczeniu się matematyki.

3. Umiejętność prowadzenia zajęć, które mogą pomóc zmniejszyć trudności w uczeniu się matematyki.

PROGRAM SZKOLENIA:

Podstawowe informacje o rozwoju myślenia matematycznego u dzieci
a) czym jest myślenie matematyczne?

b) specyfika myślenia matematycznego: od rozumienia relacji na poziomie konkretnym po symboliczne reprezentacje

c) zależności między typami myślenia matematycznego

Teoria reprezentacji umysłowych J. Bruneta
Zakresy rozwoju myślenia matematycznego
a) od dostrzegania regularności po dostrzeganie algorytmów (rytmy)

b) od dobierania obiektów w pary, po tworzenie zbiorów i podzbiorów (klasyfikowanie)

c) od orientacji w schemacie własnego ciała, po wyznaczanie kierunków na kartce (orientacja w przestrzeni)

d) od dostrzegania zdarzeń, po rozumienie wpływu zmiennych (myślenie przyczynowo - skutkowe)

e) rozwój operacyjnego myślenia w różnych zakresach

f) integracja różnych aspektów liczby naturalnej

Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki u dzieci
Mechanizmy uczenia się w edukacji matematycznej
Rola zabawy w edukacji matematycznej

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości

tel. 22 847 95 42
http://www.cwro.edu.pl
Zapraszamy!!!
Załączniki
JPEG - 72dpi.jpg
JPEG - 72dpi.jpg (106.87 KiB) Przeglądane 1073 razy
cwro
 
Posty: 99
Dołączył(a): poniedziałek, 1 lutego 2010, 13:26

Powrót do Tablica informacyjna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron