Witam, Proszę Cię o chwilę uwagi!
zwracam się z wielką prośbą o wypełnienie ankiety, która jest mi niezbędna do mojej pracy dyplomowej. Prośba jest skierowana do wszystkich nauczycieli. Ankieta dotyczy komunikacji językowej ucznia i nauczyciela. Formularz jest anonimowy.
Będę bardzo wdzięczna za każdą wypełnioną ankietę.
http://www.interankiety.pl/interankieta ... b08ae1.xml
Zamieściłam wątek w tym dziale ponieważ uważam że poruszenie tego tematu może być przydatne w codziennej pracy nauczyciela, niestety nie zawsze przywiązujemy uwagę do tego w jaki sposób rozmawiamy z uczniami czy nawet swoimi bliskimi, nie zwracamy zbytnio uwagi na to jakie słowa kierujemy do drugiego człowieka. A pozornie dla nas nie znaczące słowa mogą mieć ogromny wpływa na ucznia czy dziecko.
Podam tutaj taki przykład: dziecko w przedszkolu pokazuje mamie rysunek namalowany przez niego:
- mamo mamo! Zobacz co namalowałem!
Mama:
- ubieraj się szybciej nie mamy czasu!
W takim wypadku mama może nie zdawać sobie sprawy jaki wpływ mogą mieć jej słowa. Bardzo się spieszy np do pracy (bo gdy się spóźni może zostać zwolniona) i dla niej to jest priorytetem i dlatego pogania dziecko nie zwraca uwagi na obrazek dziecka.
efektem takiego nieświadomego zachowania może być to że dziecko następnym razem nie będzie chciało się pochwalić swoim dziełem następnie nawet nie będzie chciało namalować rysunku.