Autyzm, Zespół Aspergera.

Zapraszamy do dodawania swoich ogłoszeń także w serwisie otoedukacja.pl

Autyzm, Zespół Aspergera.

Postprzez cwro » środa, 25 stycznia 2017, 14:59

Autyzm, Zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzenAutyzm, Zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne. Rozwiązania edukacyjno – terapeutyczne. Szkolenie I stopnia

Prowadzący Artur Terpiłowski
Miejsce szkolenia Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
ul. Woronicza 15 lokal 100, 02-625 Warszawa
Termin 18-19 marca 2017r.
Godziny sobota: 10:00 - 17:00
niedziela 10:00 - 16:00
Koszt 350zł
Czas trwania 16 godzin dyd.


ADRESACI SZKOLENIA

Nauczyciele przedszkoli oraz wszystkich typów szkół i placówek pracujący z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

OPIS:

Więcej informacji wkrótce.

CEL SZKOLENIA:

Cele ogólne szkolenia:
1. Zapoznanie z behawioralną analizą zachowania stosowaną.
2. Zapoznanie z behawioralną charakterystyką osób o cechach autystycznych.
3. Omówienie wpływu diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu na postawę rodziców.
4. Zapoznanie ze sposobem doboru procedur behawioralnych w odniesieniu do zachowań trudnych.
5. Omówienie sposobów planowania i monitorowania pracy edukacyjno – terapeutycznej z dzieckiem o profilu autystycznym w oparciu o techniki behawioralne.
6. Wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela poprzez dostarczenie propozycji oddziaływań wychowawczych i edukacyjnych adekwatnych do specyficznych potrzeb ucznia a autyzmem.

Cele szczegółowe:

Uczestnik:
1. Potrafi scharakteryzować dziecko o cechach autystycznych,
2. Zna podstawowe narzędzia diagnostyczne,
3. Zna ogólne cele i zasady terapii behawioralnej,
4. Potrafi skonstruować program edukacyjno – terapeutyczny,
5. Potrafi dobrać właściwe procedury postępowania behawioralnego, w przypadku wystąpienia zachowania trudnego,
6. Potrafi umiejętnie zaplanować system motywacyjny,
7. Potrafi budować relacje z rodzicami warunkujące wzajemne zaufanie

PROGRAM SZKOLENIA:

Tytuły modułów:
I. Dziecko o profilu autystycznym
II. Behawioralna analiza zachowania stosowana
III. Zachowania trudne i behawioralne procedury postępowania
IV. Pozytywne motywowanie
V. Planowanie i monitorowanie pracy edukacyjno-terapeutycznej

Treści kształcenia (dla poszczególnych modułów):

I. Dziecko o profilu autystycznym

1. Rys historyczny, etiologia autyzmu.
2. Charakterystyka behawioralna dzieci z autyzmem.
3. Diagnoza i ocena poziomu funkcjonowania dzieci z autyzmem.
4. Postawy rodziców uwarunkowane diagnozą; formy pomocy i wsparcia.

II. Behawioralna analiza zachowania stosowana

1. „Teoria umysłu”.
2. Uczenie na zasadzie warunkowania klasycznego i warunkowania sprawczego.
3. Główne cele terapii behawioralnej.

III. Zachowania trudne i behawioralne procedury postępowania

1. Definicje zachowania trudnego.
2. Kategorie zachowań trudnych.
3. Hierarchia procedur według modelu najmniej restrykcyjnej terapii.
4. planowanie procedur postępowania w przypadku zachowań trudnych.
5. Sposoby pomiaru i rejestracji zachowań trudnych.

IV. Pozytywne motywowanie

1. Definicja wzmocnienia.
2. Zasady dotyczące stosowania wzmocnień.
3. Rodzaje wzmocnień.
4. Wybór potencjalnych wzmocnień.
5. Cechy dobrej nagrody.
6. Pochwała jako narzędzie pracy służące zmianie zachowania.
7. Systemy żetonowe.

V. Planowanie i monitorowanie pracy edukacyjno-terapeutycznej

1. Diagnoza – ocena poziomu funkcjonowania dziecka.
2. Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno terapeutycznych.
3. Procedury osiągania celów rewalidacyjnych.
4. Behawioralne techniki uczenia.

Sposoby realizacji: - wykład- dyskusja- praca w grupach- videomodelowanie


Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości

tel. 22 847 95 42
http://www.cwro.edu.pl
Zapraszamy!!!
Załączniki
JPEG - 72dpi.jpg
JPEG - 72dpi.jpg (106.87 KiB) Przeglądane 1096 razy
cwro
 
Posty: 99
Dołączył(a): poniedziałek, 1 lutego 2010, 13:26

Powrót do Tablica informacyjna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron