Blokada mówienia

Forum nauczycieli nauczania zintegrowanego

Blokada mówienia

Postprzez Impulsywny » poniedziałek, 27 czerwca 2016, 11:43

Monika Cabała
Agnieszka Leśniak-Stępień
Renata Szot
Katarzyna Szyszka


Mutyzm wybiórczy


Niniejsze opracowanie jest próbą spojrzenia na mutyzm wybiórczy z różnych perspektyw. Punktem odniesienia stało się dziecko, ponieważ to właśnie z dziećmi pracuje każda z nas. Nie ma dwóch osób z takim samym przebiegiem mutyzmu – nawet wśród bliźniąt są spore różnice w funkcjonowaniu. Autorki proponują podejście do tego zaburzenia z wielu stron. Inaczej widzi je rodzic dziecka – często towarzyszą temu emocje, poczucie winy czy wreszcie refleksje, w jaki sposób najlepiej mu pomóc. Inaczej patrzy dziecko – nie rozumie wielu mechanizmów, które nim kierują, nie potrafi samo poradzić sobie z niemówieniem, często rządzą nim emocje, których nie umie opanować; zdarza się, że winy szuka w sobie. Jako ostatnie zaprezentowano binarne spojrzenie specjalisty. Pierwsza część zawiera opis tego, z czym zmaga się dziecko w placówce przedszkolnej czy szkolnej. Opowieść o chłopcu jak sopel lodu pokazuje zaś spojrzenie terapeuty, który wyposażony w wiedzę staje się wsparciem dla dziecka i jego rodzica w zmaganiach z mutyzmem. To specjalista po dokładnym wywiadzie zaproponuje dziecku terapię uszytą na jego miarę, często z wykorzystaniem elementów różnych metod terapeutycznych.

ISBN: 978-83-8095-050-4

Wydanie pierwsze, Kraków 2016, Format B5, Objętość 48 stron, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

Obrazek
Avatar użytkownika
Impulsywny
 
Posty: 40
Dołączył(a): czwartek, 19 stycznia 2012, 09:22

Powrót do Nauczanie zintegrowane

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron