LETNIE WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI w Poznaniu

LETNIE WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI w Poznaniu

Postprzez noja1 » wtorek, 16 czerwca 2015, 08:41

LETNIE WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI w Poznaniu

„Letnie warsztaty” to zajęcia rozwijające kompetencje nauczycieli oraz osób pracujących z dziećmi. Zajęcia prowadzone będą w formie ośmiogodzinnych warsztatów.

GDZIE? Poznań, ul. Św. Marcin 69
KIEDY? w pierwszym i drugim tygodniu lipca 2015 roku
KOSZT? 100/120 ZŁ
WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW? http://www.twp-poznan.pl/twp_kurs_letniewarsztaty.htm

Każdy z warsztatów płatny jest oddzielnie. Uczestnik sam dokonuje wyboru w ilu i jakich warsztatach weźmie udział. Ukończenie każdego z warsztatów będzie potwierdzone stosownym certyfikatem wystawionym przez TWP.
Proponujemy Państwu zajęcia warsztatowe:
1. Modyfikacje edukacyjno-wychowawcze dla dzieci z ADHD.
2. Wykorzystywanie elementów Integracji Sensorycznej w pracy z dziećmi.
3. Tworzenie opowieści terapeutycznych.
4. Treningi zastępowania agresji.
5. Wykorzystywanie koncepcji Planu Daltońskiego w edukacji wczesnoszkolnej.
Poznawanie podstawowych założeń koncepcji Planu Daltońskiego, oraz sposobów jej realizacji w pracy z dziećmi.
6. Magia rysunku – poznanie i eksperymentowanie w zakresie technik graficznych: kolografia, monotypia, grattage, fottage.
7. Tajemnice warsztatu malarskiego – malowanie farbami akrylowymi, plakatowymi, tuszami, pastelami olejnymi na różnym podłożu, poznanie technologii malarskich.
8. Zajęcia interdyscyplinarne: słowo-ruch-dźwięk-obraz.
Zajęcia parateatralne połączone z wykonaniem scenografii.
9. Techniki uczenia się.

Poznawanie wiedzy w aspekcie współczesnych teorii uczenia się – konstruktywizm, kognitywizm, społeczna teoria uczenia się, koncepcja wielostronnego uczenia się. Rola pamięci w uczeniu się i jej modele, płytkie i głębokie uczenie się. Uczenie się w kontekście preferencji systemów sensorycznych człowieka i jego stylów uczenia się. Neurodydaktyka, współczesne badania mózgu, wskazania dla uczenia się – narzędzia umysłu, jak uczy się i widzi mózg, praca mózgu a czynności poznawcze człowieka. Ćwiczenia rozwijające mózg, pracę umysłową i aktywność poznawczą człowieka.
10. Skuteczność technologii informacyjnych w edukacji.
Wpływ TI na rozwój mózgu jako dopełnienie i rozwijanie zdolności poznawczych człowieka, wskazania dla uczenia się i nauczania, wpływ TI na pamięć, uwagę, preferencje sensoryczne i style uczenia się człowieka, eksperymentalne dowody skuteczności TI w edukacji, współczesne teorie kształcenia a wykorzystanie TI w uczeniu.
11. Metodyka nauczania przedmiotów społeczno-przyrodniczych dzieci przedszkolnych i w klasach I-III.
Proces poznawania przyrody przez dzieci, współczesne ujęcie celów i wartości edukacji społeczno-przyrodniczej dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych, grupy metod kształcenia, cechy, formy zajęć, przykłady, czynności wspierające kształtowanie umiejętności, metody aktywizujące w edukacji społeczno-przyrodniczej, poznawanie przez dziecko otoczenia społecznego, przygotowanie do życia w społeczeństwie.
12. Edukacja techniczna w przedszkolu. Proces wychowania technicznego w przedszkolu, współcześnie wykorzystywane środki techniczne i materiały dydaktyczne oraz metody aktywizujące, pobudzanie ciekawości, rozwijanie osobowości i twórczości dziecka.
13. Edukacja techniczna na poziomie szkolnym.
Człowiek w świecie techniki, technika a wychowanie, nowoczesna koncepcja kształcenia technicznego, dydaktyczne założenia współczesnej edukacji technicznej.
14. Współczesne aspekty potrzeby uczenia się matematyki.
Dlaczego należy uczyć się matematyki – doniosłość matematyki, współczesna koncepcja kształcenia matematycznego, w świecie matematycznej wyobraźni wielostronne kształcenie multimedialne w zakresie matematyki.
15. Czytanie wrażeniowe - nowy sposób czytania grupie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z towarzyszeniem ruchu, śpiewu, mimiki a nawet tańca na siedząco.
Na warsztatach zostaną przedstawione konkretne pomysły na prace z wartościowymi książkami, aktualnie wydawanymi na rynku polskim. Uczestnicy nauczą się wspólnie otwierać książkę, wplatać w tekst literacki zabawy, które „łapią” uwagę dzieci i koncentrują na przeżyciu utworu.
16. Zabawy z klimatem – pomysły na integrowanie i budowanie dobrych relacji w grupie dzieci wczesnoszkolnych.
Uczestnicy doświadczą na sobie współpracy i współdziałania w rozmaitych zabawach dydaktycznych i wychowawczych, a to wszystko po to, by kreować dobre środowisko szkolne, które sprzyja nie tylko nabywaniu przez uczniów kompetencji poznawczych, ale przede wszystkim wspomaganiu rozwoju osobowościowego dzieci.
17. Książki i opowieści do zadań specjalnych. Warsztaty dla osób pracujących z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. Na spotkaniu zostaną najpierw zaprezentowane pozycje literackie, jako narzędzia wspomagające wyjątkowe sytuacje w życiu małego dziecka, np. traktujące o śmierci, przemocy w rodzinie, poruszające trudne emocje, np. złość.
18. Zabawa w czytanie. Efektywne metody czytania dzieci od lat 3. Prezentacja ćwiczeń rozwijających wszystkie aspekty czytania w oparciu o różne metody.
19. Nauczanie kontekstowe w polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej. Korelacja i korespondencja utworów: malarskiego, literackiego, oraz muzycznego. Uczestnik warsztatów pozna rozwiązania metodyczne pozwalające dostrzec i zrozumieć intersemiotyczne relacje – wzajemne oddziaływanie tekstu literackiego, obrazu i utworu muzycznego.
20. Nauczyciel wzorem pięknej i poprawnej polszczyzny.
Zagadnienia poprawności językowej. Rodzaje błędów i innowacje językowe. Warsztat umożliwi uczestnikom rozwijanie kompetencji językowej i komunikacyjnej.
21. Warsztat pięknego pisania - zajęcia z zakresu kaligrafii.
22. Wokół muzyki ludowej. Poznanie sposobów zainteresowania dzieci muzyką ludową, wykorzystywanie jej w zajęciach z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
23. Muzykujemy na instrumentach.Poznanie sposobu wykonania prostych instrumentów muzycznych, wykorzystywanie ich w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
24. Nauka słuchania muzyki. Audycja muzyczna.
25. Piosenki na cztery pory roku. Poznanie piosenek dziecięcych o tematyce związanej z porami roku. Uczestnicy warsztatu otrzymają nagrania z piosenkami opracowywanymi podczas warsztatów.
26. „Ciało przedszkolaka źródłem dźwięku i ruchu”. Podczas warsztatu uczestnicy poznają propozycje zajęć ruchowo - muzycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym.

Zgłoszenia na zajęcia będą przyjmowane do dnia 20 czerwca 2015 roku. Do końca czerwca uczestnicy zostaną powiadomieni o dokładnej dacie warsztatu. Po powiadomieniu o wyborze i terminie warsztatu należy dokonać opłaty: warsztaty plastyczne – 120 zł. (uczestnicy otrzymują materiały plastyczne do wykonywanych prac), pozostałe warsztaty – 100 zł.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo łączenia warsztatów o podobnej tematyce w przypadku, gdy nie zgłosi się wystarczająca liczba chętnych (20 osób). O takiej sytuacji uczestnik zostanie powiadomiony i decyzja udziału będzie należała do niego.
noja1
 
Posty: 25
Dołączył(a): środa, 3 czerwca 2015, 09:15

Powrót do Zaproszenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron