krok w kierunku interprofesjonalizmu w opiece nad dzieckiem

Forum nauczycieli nauczania zintegrowanego

krok w kierunku interprofesjonalizmu w opiece nad dzieckiem

Postprzez NKJO Kalisz » czwartek, 3 stycznia 2013, 14:51

W ubiegłym roku zakończył się dwuletni projekt „INPRO - Treści i metody szkolenia przedstawicieli różnych zawodów w zakresie opieki nad dzieckiem”, realizowany przez Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Kaliszu (NKJO) wspólnie z Przedszkolem „Niezapominajka”, a także instytucjami z Niemiec (Caritasverband für das Dekanat Borken e.V., Euregio Qualifizierungs-und Technologieforum e.V., Hochschule Osnabrück), Austrii (Volkshilfe Steiermark), Luksemburga (Fondation Caritas Luxembourg) i Wielkiej Brytanii (Point Europa).


W ramach projektu opracowano i przetestowano treści i metody mające na celu rozwój interprofesjonalizmu w zakresie opieki nad dzieckiem, jak również doskonalenia wykwalifikowanego personelu i edukacji na poziomie zawodowym.


Istotą projektu było uczenie poprzez interakcję, w ramach której przedstawiciele różnych zawodów, związanych z opieką nad dzieckiem, współpracują ze sobą, dążąc do opracowania wspólnego programu.


Partnerzy projektu INPRO wypracowali niezbędne treści i metody szkolenia i wspierania nauczycieli w przedszkolach i szkołach podstawowych. Program szkolenia obejmuje warsztaty adresowane do specjalistów w zakresie opieki nad dzieckiem umożliwiające im dalszy rozwój w tej dziedzinie.


Warsztaty, o których mowa, będą realizowane w różnych krajach europejskich, bez względu na różnorodność obowiązujących w nich systemów edukacyjnych. Program powyższych warsztatów bardzo dobrze wpisuje się w polskie realia - w reformę na temat organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w postaci IPET (Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego) oraz rejestrowania jego wdrażania. Mowa tu o Karcie Indywidualnych Potrzeb Ucznia, czyli tak zwanej KIPU.


NKJO w Kaliszu, wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom kształcenia i doskonalenia interprofesjonalistów, podejmie się zorganizowania kursów w oparciu o wypracowane moduły w projekcie INPRO. Kolegium jest gotowe kształcić i doskonalić osoby, które pragną zdobyć wiedzę i umiejętności w tym zakresie.


Wspomniane wyżej moduły w ramach projektu to:
• Zarządzanie przypadkiem (dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi);
• Monitorowanie i odnotowywanie rozwoju osobistego i edukacyjnego dziecka (dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi);
• Zdrowie i odżywianie;
• Otwartość interkulturowa.

Jednym z produktów projektu jest „Podręcznik interprofesjonalisty”, który wyjaśnia zagadnienia projektu. Jest on dostępny przede wszystkim w bibliotece Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Kaliszu oraz na stronie projektu: http://www.inpro-childcare.eu.


Zachęcamy w szczególności osoby pracujące z dziećmi do lektury i zapoznania się z materiałami dotyczącymi interprofesjonalizmu.


Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”.
Załączniki
logo inpro - Kopia.jpg
logo inpro - Kopia.jpg (26.81 KiB) Przeglądane 2945 razy
okladka-ksiazki-2.jpg
okladka-ksiazki-2.jpg (66.49 KiB) Przeglądane 2945 razy
NKJO Kalisz
 
Posty: 33
Dołączył(a): poniedziałek, 16 maja 2011, 13:29
Lokalizacja: wielkopolskie, Kalisz

Re: krok w kierunku interprofesjonalizmu w opiece nad dzieck

Postprzez anmol94 » wtorek, 17 lutego 2015, 10:48

Poszukuję kart pracy z matematyki, może ktoś ma jakieś wypróbowane
Get free demos for Testking free act practice test exam and mcts exam with Testking hesi a2 practice test guaranteed success. Our northwood.edu best quality prepares you well before appearing in the final exams. principiacollege.edu
anmol94
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek, 17 lutego 2015, 10:39


Powrót do Nauczanie zintegrowane

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron