kilka informacji o programie Cyfrowa Szkoła

kilka informacji o programie Cyfrowa Szkoła

Postprzez ka.swierc » czwartek, 16 lutego 2012, 09:42

Program rządowy „Cyfrowa Szkoła”

Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Cyfrowa szkoła” realizuje się w okresie od dnia 1 marca 2012 r. do dnia 30 czerwca 2013 r.
Na realizację programu pilotażowego przewidziano w budżecie państwa rezerwę celową w wysokości 50 mln zł.
Celem programu pilotażowego jest wypracowanie optymalnego modelu realizacji programu wieloletniego w sprawie rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania TIK w edukacji. Realizację takiego programu planuje się na lata 2013-2016. Uczniowie i nauczyciele, dzięki rozwojowi kompetencji cyfrowych, nabędą niezbędne kwalifikacje do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym.



O programie

Program „Cyfrowa Szkoła” proponuje przedsięwzięcie opierające się na założeniu, że jednym z zasadniczych zadań współczesnej szkoły jest rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci i młodzieży oraz innych grup społecznych. Rozwój kompetencji uczniów w tym zakresie powinien dokonywać się w szkole poprzez działania odpowiednio przygotowanych nauczycieli, świadomych korzyści edukacyjnych z wykorzystania technologii informacyjno – komunikacyjnych (TIK).
W ramach programu przewiduje się zapewnienie wyposażenia szkół w pomoce dydaktyczne, jako bazy technologicznej do budowania kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. W tym celu przewiduje się udzielenie wsparcia finansowego organom prowadzącym szkoły podstawowe na zakup pomocy dydaktycznych i innego sprzętu niezbędnego do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz na realizowanie zadań określonych w programie polegających na wdrożeniu TIK w proces nauczania w klasach IV szkół podstawowych.
Przewiduje się, że programem pilotażowym będzie objętych około 400 publicznych szkół podstawowych ze wszystkich województw. Organy prowadzące tych szkół dostaną dotację celową na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych, w tym przenośnych komputerów, tablic interaktywnych i urządzeń umożliwiających budowę bezprzewodowej sieci komputerowej. Decyzje zakupowe będą podejmowane swobodnie na szczeblu szkół i ich organów prowadzących, które będą mogły wystąpić do wojewodów z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego w ramach programu, zapewniając co najmniej 20% wkładu własnego. Procedura wyboru szkół do pilotażu przewiduje ich losowanie w sytuacji, gdy wnioskowana kwota wsparcia w danym województwie będzie większa od kwoty przyznanej w ramach programu.
W ramach programu pilotażowego organy prowadzące publiczne szkoły podstawowe będą mogły składać wnioski o wsparcie finansowe na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych, umożliwiających realizację programów nauczania z wykorzystaniem TIK. Nauczyciele szkół zakwalifikowanych do udziału w programie przez wojewodów będą zobowiązani do doskonalenia i samokształcenia w ramach organizowanych przez e-moderatorów międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, wykorzystywania TIK na zajęciach lekcyjnych oraz przeprowadzenia w okresie trwania programu pilotażowego lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK.
Formą realizacji tego przedsięwzięcia będzie udzielenie organom prowadzącym publiczne szkoły podstawowe wsparcia finansowego na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych i innego sprzętu niezbędnego do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz na zrealizowanie zadań polegających na wdrożeniu TIK w proces nauczania w szkołach podstawowych.
Specyfikacja pomocy dydaktycznych, które mogą być nabywane przez szkoły, ma zagwarantować pozyskanie sprzętu w takiej konfiguracji, aby uzyskać w szkołach funkcjonalności w zakresie stosowania TIK w prowadzeniu zajęć edukacyjnych z różnych przedmiotów.
Instalacja zakupionych pomocy dydaktycznych w ramach programu ma umożliwić nauczycielom szkół prowadzenie zajęć lekcyjnych z wykorzystaniem elektronicznych zasobów edukacyjnych, a uczniom - aktywny udział w tych zajęciach.
Szkoły przystępujące do programu będą także zobowiązane do udziału w badaniach prowadzonych na potrzeby ewaluacji programu.



Dla kogo?

Beneficjentami pośrednimi programu są:
• jednostki samorządu terytorialnego, osoby prawne inne niż jednostki samorządu tery-torialnego i osoby fizyczne prowadzące publiczne szkoły podstawowe, zwane dalej „organami prowadzącymi”,
• publiczne szkoły podstawowe.

Beneficjentami koocowymi programu są:
• uczniowie klas IV publicznych szkół podstawowych, rozpoczynający w tych klasach naukę w roku szkolnym 2012/2013,
• nauczyciele uczący w klasach IV publicznych szkół podstawowych w roku szkolnym 2012/2013.

Ze względu na charakter pilotażowy programu i krótki termin jego realizacji, lista beneficjentów programu obejmuje publiczne szkoły podstawowe (z wyłączeniem szkół prowadzonych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego).
Pilotaż obejmuje ok. 400 publicznych szkół podstawowych ze wszystkich województw. Uczniowie, a także nauczyciele otrzymają nowoczesne pomoce dydaktyczne, w tym przenośne komputery, tablice interaktywne i urządzenia umożliwiające budowę bezprzewodowej sieci komputerowej. Z pomocy dydaktycznych mogą korzystać uczniowie klas I-III oraz V i VI, a także nauczyciele uczący w tych klasach.
Program wprowadzany jest głównie z myślą o uczniach klas czwartych szkół podstawowych. Mają korzystać z nowego sprzętu na co najmniej pięciu lekcjach w tygodniu. Do dyspozycji będą komputery, tablety, rzutniki, szybkie łącza internetowe, skanery i inne nowoczesne urządzenia i programy.



Harmonogram realizacji programu

    1) Luty 2012 Poinformowanie przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania szkół i organów prowadzących o wstępnych założeniach programu i harmonogramie jego realizacji.
    2) Do 23.03.2012 Złożenie przez dyrektorów do organów prowadzących szkół wniosków dotyczących udziału w programie.
    3) Do 6.04.2012 Złożenie do wojewodów przez organy prowadzące wniosków o udzielenie wsparcia finansowego.
    4) Do 20.04.2012 Kwalifikacja wniosków przez wojewodów i przekazanie przez wojewodów ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania informacji o łącznej wysokości przyznanych kwot wsparcia finansowego wraz z kopią protokołów z postępowania kwalifikacyjnego.
    5) Do 30.04.2012 Wystąpienie ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do ministra właściwego do spraw finansów publicznych z wnioskiem o uruchomienie środków budżetu państwa zaplanowanych w rezerwie celowej w podziale na poszczególne województwa, zawierającym propozycję podziału środków pomiędzy poszczególne województwa.
    6) Do 8.05.2012 Przedłożenie do ministra właściwego do spraw finansów publicznych przez wojewodów wniosków o zwiększenie budżetu, z podaniem klasyfikacji budżetowej.
    7) Do 30.05.2012 Przekazanie przez wojewodę dotacji organom prowadzącym – podpisanie umów o udzielenie dotacji.
    8) Do 31.12.2012 Wykorzystanie przez organy prowadzące wsparcia finansowanego.
    9) Do 10.06.2013 Rozliczenie dotacji przez organy prowadzące oraz przekazanie wojewodzie sprawozdań przez organy prowadzące.
    10) Do 30.06.2013 Przekazanie ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdań przez wojewodów.
    11) Do 31.07.2013 Analiza i ocena efektów realizacji programu.

Działania poszczególnych terminów zostały szczegółowo opisane w projekcie rozporządzenia Rady Ministrów.



Warunki dofinansowania

Wsparcia finansowego udziela się pod warunkiem zapewnienia przez organ prowadzący wkładu własnego (suma wartości środków rzeczowych i nakładów finansowych lub środków finansowych powinna wynosić co najmniej 20% wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego).

Maksymalna wysokość wsparcia finansowego wynosi:
• Dla szkół, w których liczba uczniów wynosi do 100 uczniów (szkoły małe) 90 000 zł
• Dla szkół, w których liczba uczniów wynosi od 101 do 300 uczniów (szkoły średnie) 140 000 zł
• Dla szkół, w których liczba uczniów wynosi 301 i więcej (szkoły duże) 200 000 zł

Wsparcia finansowego udziela się organom prowadzącym w wysokości wnioskowanych kwot, nie wyższych jednak niż maksymalna wysokość wsparcia finansowego.

Środki budżetu państwa na wsparcie finansowe dla organów prowadzących minister właściwy do spraw oświaty i wychowania dzieli między województwa na podstawie liczby szkół w danym województwie z uwzględnieniem podziału na poszczególne grupy szkół oraz wysokości maksymalnych kwot wsparcia finansowego dla poszczególnych grup szkół.

Podział środków budżetu państwa pomiędzy województwa zgodnie z powyższą zasadą został przedstawiony w dokumencie uzasadnienia uchwały.

Wojewoda przeznacza co najmniej 30% środków budżetu państwa przyznanych na województwo na jeden z wariantów wykorzystania przez szkoły przenośnych komputerów dla uczniów.



Co można kupić w ramach udzielonego wsparcia finansowego?

Wsparcie finansowe może być udzielone:
1. na zakup pomocy dydaktycznych oraz zainstalowanie, uruchomienie i zintegrowanie zakupionego sprzętu i urządzeń, a także przeprowadzenie technicznego szkolenia nauczycieli z funkcji i obsługi sprzętu i urządzeń, oraz
2. na zrealizowanie w szkołach zadań polegających na wdrożeniu stosowania TIK w procesie nauczania np.: udział w konferencjach i szkoleniach, wyznaczenie szkolnego e-koordynatora w celu wspierania nauczycieli w organizacji pracy szkoły z wykorzystaniem technologii informacyjno – komunikacyjnych.


Załącznik nr 1 rozporządzenia określa listę pomocy dydaktycznych, które organy prowadzące szkoły mogą zakupić w ramach udzielonego wsparcia finansowego:
przenośny komputer dla ucznia z oprogramowaniem,
    • lub inne mobilne urządzenie mające funkcje komputera, wyposażone w preinstalowany system operacyjny, zwane dalej „przenośnym komputerem dla ucznia”;
• przenośny komputer dla nauczyciela z oprogramowaniem,
    • lub inne mobilne urządzenie mające funkcje komputera, wyposażone w preinstalowany system operacyjny, zwane dalej „przenośnym komputerem dla nauczyciela”;
• szafkę do ładowania baterii, przechowywania i bezpiecznego przemieszczania pomiędzy salami lekcyjnymi przenośnych komputerów dla uczniów;
sieciowe urządzenie wielofunkcyjne umożliwiające co najmniej drukowanie, kopiowanie i skanowanie;
drukarkę;
skaner;
tablicę interaktywną;
projektor krótkoogniskowy;
głośniki;
• kontroler będący elementem szkolnej sieci bezprzewodowej;
• punkt dostępowy będący elementem szkolnej sieci bezprzewodowej;
ruter;
projektor multimedialny;
ekran projekcyjny;
wizualizer.


Istotne jest aby zakupione pomoce dydaktyczne spełniały następujące warunki:
• posiadają deklarację CE;
• posiadają certyfikat ISO9001 dla producenta sprzętu;
• zapewniają poprawną współpracę komputerów z wybranym przez szkołę systemem operacyjnym;
• w przypadku komputerów przenośnych – spełniają wymogi normy Energy Star 5.0;
• sprzęt kupowany w więcej niż jednym egzemplarzu, np. komputery przenośne, pochodzi od jednego producenta;
• są fabrycznie nowe (wyprodukowane w 2012 r.) i wolne od obciążeń prawami osób trzecich;
• posiadają dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania w języku polskim;
• posiadają okres gwarancji udzielonej przez dostawcę nie krótszy niż 3 lata (w przypadku tablic interaktywnych i projektorów krótkoogniskowych – nie krótszy niż 5 lat).


Ponadto wskazano wymagane funkcjonalności w zakresie stosowania technologii informacyjno – komunikacyjnych w prowadzeniu zajęć edukacyjnych z różnych przedmiotów m.in.:
• stały dostęp do Internetu o określonej przepustowości,
• w zależności od liczby uczniów, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jeden albo dwa zestawy mobilnych komputerów składające się co najmniej z:
    • przenośnego komputera dla nauczyciela i przenośnych komputerów dla uczniów (liczba komputerów przenośnych dla uczniów nie może być mniejsza od liczby uczniów uczestniczących w zajęciach lekcyjnych) wraz z m.in.: preinstalowanym systemem operacyjnym, oprogramowaniem antywirusowym, oprogramowaniem do zarządzania zestawem mobilnych komputerów dla potrzeb edukacyjnych, oprogramowaniem zabezpieczającym uczniów przed dostępem do treści,
    • rutera,
    • szafki służącej do ładowania baterii, przechowania i bezpiecznego przemieszczania pomiędzy salami lekcyjnymi przenośnych komputerów dla uczniów,
• w zależności od liczby uczniów, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jedną albo dwie sale lekcyjne z dostępem do Internetu, dostosowane do potrzeb funkcjonowania zestawu mobilnych komputerów;
• w sali lekcyjnej, w której uczniowie korzystają z zestawu mobilnych komputerów, jest możliwa multimedialna prezentacja treści edukacyjnych;
• szkoła zapewnia nauczycielom prowadzącym w ramach programu zajęcia lekcyjne z wykorzystaniem TIK, komputery przenośne do użytku służbowego;
• szkoła posiada co najmniej jedno pomieszczenie, w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu w czasie wolnym od obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

Więcej informacji znajdą Państwo w załączniku nr 2 rozporządzenia.



Zakupione przenośne komputery dla uczniów mogą być wykorzystywane:

WARIANT I wyłącznie w szkole na zajęciach lekcyjnych i w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych
WARIANT II w szkole na zajęciach lekcyjnych i w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych oraz wypożyczane uczniom oddziałów klas IV uczestniczących w programie do korzystania w domu

*Szkoła we wniosku o udzielenie wsparcia finansowego wybiera jeden z wariantów, przy czym w przypadku wyboru wariantu II warunki wypożyczenia uczniom komputerów przenośnych ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z radą rodziców w celu wypracowania najlepszych reguł odpowiedzialności za powierzony uczniom majątek szkoły.



Wniosek

Dyrektorzy szkół, z własnej inicjatywy albo na wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców lub rady szkoły, występują do organów prowadzących z wnioskiem o wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne w terminie do dnia 23 marca 2012 r.

Wniosek dyrektora szkoły zawiera:
• nazwę szkoły, adres, telefon, e-mail;
• informację, czy szkoła jest szkołą z obszarów wiejskich, miasta do 5000 mieszkańców lub z miasta powyżej 5000 mieszkańców;
• przewidywaną liczbę uczniów w klasach IV w roku szkolnym 2012/2013, oszacowaną na podstawie liczby uczniów klas III według danych SIO na dzień 30 września 2011r.;
• liczbę nauczycieli uczących w klasach IV według danych SIO na dzień 30 września 2011r., w tym liczbę nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia lekcyjne w wykorzystaniem TIK;
• informację o aktualnym stanie wyposażenia szkoły w sprzęt komputerowy, inne urządzenia i narzędzia informatyczne wykorzystywane do celów edukacyjnych oraz zarządzania szkołą lub o planach wprowadzania takich rozwiązań;
• informację o wariancie wykorzystania przenośnych komputerów dla uczniów (obowiązek wskazania wariantu I albo wariantu II),
• w przypadku, gdyby wniosek dotyczący wybranego wariantu nie został zakwalifikowany - informację o wyborze drugiego wariantu albo o odstąpieniu od udziału w programie;
• kalkulację kosztów zakupu pomocy dydaktycznych;
• wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup pomocy dydaktycznych.



Pozostałe informacje

Więcej informacji znajdą Państwo w dokumentach wydanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej które przedstawiło do konsultacji międzyresortowych i społecznych projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie Rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) „Cyfrowa szkoła" oraz projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie warunków, form i trybu realizacji przedsięwzięcia, dotyczącego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania TIK.
treść rozporządzenia
uzasadnienie do rozporządzenia
treść uchwały
załącznik do uchwały
uzasadnienie do uchwały



Edusklep

edusklep.pl prowadzony jest przez powstałą w 2002 roku firmę OPI. Specjalizujemy się w dostarczaniu najwyższej jakości produktów służących rozwojowi i edukacji.
Kompleksowo obsługujemy zamówienia realizowane z funduszy Unii Europejskiej oraz programy rządowe.


W naszej ofercie znajdą Państwo między innymi:

multimedia np. eduromy,
programy komputerowe
• sprzęt komputerowy dla ucznia i nauczyciela
• narzędzia audiowizualne



Jeśli są Państwo zainteresowani naszą ofertą prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta poprzez e-mail bok@edusklep.pl lub telefonicznie 077 442 77 20.

Zapraszamy do naszego sklepu!
ka.swierc
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek, 16 lutego 2012, 08:46

Re: kilka informacji o programie Cyfrowa Szkoła

Postprzez ka.swierc » piątek, 30 marca 2012, 12:09

Stały Komitet Rady Ministrów przyjął 23 marca i rekomendował Radzie Ministrów projekt pilotażu Rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła", a także towarzyszący projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie warunków, form i trybu realizacji przedsięwzięcia dotyczącego rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Po przyjęciu programu przez Radę Ministrów na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej zostanie uruchomiona zakładka „Cyfrowa szkoła", zawierająca niezbędne informacje ułatwiające aplikację do programu.

W harmonogramie realizacji programu szkoły i organy prowadzące będą miały określony czas na złożenie wniosków o udział w programie - odpowiednio do organu prowadzącego i właściwego wojewody.
ka.swierc
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek, 16 lutego 2012, 08:46

Re: kilka informacji o programie Cyfrowa Szkoła

Postprzez ka.swierc » piątek, 6 kwietnia 2012, 10:36

Pilotaż Rządowego programu „Cyfrowa szkoła" został przyjęty do realizacji przez Radę Ministrów na posiedzeniu, które odbyło się 3 kwietnia br.

Do 18 kwietnia publiczne szkoły podstawowe prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą składać wnioski o udział w programie do swoich organów prowadzących. Następnie, organy prowadzące szkoły powinny złożyć wnioski do wojewodów o udzielenie wsparcia finansowego dla prowadzonych przez siebie szkół w terminie do 30 kwietnia, zapewniając jednocześnie wkład własny w wysokości co najmniej 20% wartości zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa. Wojewodowie w terminie do 14 maja dokonają kwalifikacji szkół do udziału w programie. Możliwość otrzymania wsparcia finansowego w ramach programu pilotażowego uzyska około 380 szkół podstawowych.

Rządowy program „Cyfrowa szkoła" będzie realizowany w formie pilotażu do sierpnia 2013 roku. W zamian za otrzymane wsparcie finansowe na wyposażenie szkół i uczniów w nowoczesne pomoce dydaktyczne, szkoły będą zobowiązane wykonać – w trakcie trwania programu pilotażowego – określone w programie zadania związane m.in. z doskonaleniem nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania oraz prowadzeniem lekcji z wykorzystaniem TIK.

Dzięki udziałowi w programie szkoły uzyskają możliwość unowocześnienia bazy technologicznej, a nauczyciele zdobędą nowe umiejętności i kompetencje pozwalające w sposób bardziej interesujący prowadzić zajęcia z uczniami.
Minister Edukacji Narodowej zainicjuje również zmiany w przepisach ustawy o systemie oświaty umożliwiające szkołom niepublicznym oraz szkołom publicznym prowadzonym przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego oraz osoby fizyczne udział w planowanym wieloletnim programie rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych poprzez wprowadzenie możliwości przekazywania dotacji celowej dla jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych.



Harmonogram

Złożenie przez dyrektorów szkół do organów prowadzących wniosków o udział w programie do dnia 18 kwietnia 2012 roku.
Przekazanie przez szkoły organom prowadzącym sprawozdań z realizacji zadań polegających na wdrożeniu TIK w proces nauczania, określonych w pkt VI.3 programu do dnia 10 czerwca 2013 roku



Co powinien zawierać wniosek dyrektora szkoły?

W terminie określonym w harmonogramie realizacji programu, dyrektorzy szkół, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, przekażą do organów prowadzących wnioski o udział w programie.

Wniosek dyrektora szkoły zawiera:
    1. nazwę szkoły, adres, numer telefonu oraz adres e-mail;
    2. informację, czy szkoła jest szkołą położoną na obszarze wiejskim, w mieście liczącym do 5000 mieszkańców lub mieście liczącym powyżej 5000 mieszkańców;
    3. liczbę uczniów w klasach I-VI według danych SIO na dzień 30 września 2011 r.;
    4. przewidywaną liczbę uczniów w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/2013;
    5. przewidywaną liczbę nauczycieli klas IV-VI w roku szkolnym 2012/2013, w tym liczbę nauczycieli, którzy będą prowadzić zajęcia lekcyjne z wykorzystaniem TIK;
    6. informację o aktualnym stanie wyposażenia szkoły w sprzęt komputerowy oraz inne urządzenia wykorzystywane do celów dydaktycznych, w podziale na pomoce dydaktyczne, o których mowa w pkt VI. 1. programu, uwzględnione do uzyskania funkcjonalności w zakresie stosowania TIK w prowadzeniu zajęć lekcyjnych z różnych przedmiotów, o których mowa w pkt VI.2. programu, oraz pozostały sprzęt i urządzenia;
    7. informację o korzystaniu przez szkołę z narzędzi informatycznych do celów edukacyjnych oraz zarządzania szkołą, w szczególności z elektronicznych platform edukacyjnych wykorzystywanych do celów dydaktycznych, e-podręczników lub innych elektronicznych zasobów edukacyjnych oraz z dziennika elektronicznego, lub o planach wprowadzenia takich rozwiązań;
    8. informację o planowanych sposobach korzystania z zakupionych w ramach wsparcia finansowego pomocy dydaktycznych w celu zmiany sposobu nauczania-uczenia się;
    9. informację o wyborze wariantu wykorzystania przenośnych komputerów dla uczniów (wariantu I albo II);
    10. informację o wyborze drugiego wariantu albo odstąpieniu od udziału w programie – jeżeli wniosek dotyczący wybranego wariantu nie zostanie zakwalifikowany do objęcia wparciem finansowym;
    11. kalkulację kosztów zakupu pomocy dydaktycznych w ramach wsparcia finansowego oraz w ramach wkładu własnego;
    12. wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup pomocy dydaktycznych.

W ramach przewidzianych w programie maksymalnych kwot wsparcia finansowego dyrektor szkoły, sporządzając kalkulację kosztów zakupu pomocy dydaktycznych, w pierwszej kolejności uwzględnia konieczność wyposażenia szkoły w pomoce dydaktyczne zapewniające uzyskanie funkcjonalności szkoły cyfrowej określonych w pkt VI.2. programu. W następnej kolejności, jeżeli w wyniku uzyskania funkcjonalności szkoły cyfrowej określonych w pkt VI. 2. programu nie została wyczerpana maksymalna kwota wsparcia finansowego, dyrektor szkoły może uwzględnić w kalkulacji kosztów zakup innych niezbędnych szkole pomocy dydaktycznych z wykazu określonego w pkt VI.1. programu.



Zadania i obowiązki organów prowadzących szkoły

Organy prowadzące weryfikują wnioski dyrektorów szkół pod względem prawidłowości danych zawartych we wnioskach. Następnie organ prowadzący występuje do wojewody właściwego ze względu na siedzibę szkoły z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego

Wniosek organu prowadzącego zawiera:
    • wykaz szkół zgłoszonych do udziału w programie, z podziałem na szkoły małe, średnie i duże, wskazaniem wariantów wykorzystania przenośnych komputerów dla uczniów wybranych przez poszczególne szkoły i podaniem informacji o wyborze drugiego wariantu albo o odstąpieniu od udziału w programie (w przypadku, gdyby wniosek szkoły dotyczący wybranego wariantu nie został zakwalifikowany do udziału w programie);
    • wysokość wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego;
    • informację o wkładzie własnym w odniesieniu do poszczególnych szkół wnioskujących o udział w programie.

Do wniosku organ prowadzący dołącza oryginały wniosków dyrektorów szkół o udział w programie.
Wydatkowanie przez organ prowadzący środków finansowych przyznanych z budżetu państwa na realizację programu będzie się odbywać z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.- Prawo zamówień publicznych.
Niewykorzystana lub wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem dotacja celowa podlega zwrotowi na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Więcej informacji można znaleźć w:
ka.swierc
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek, 16 lutego 2012, 08:46

Re: Pytanko dot. wniosku

Postprzez ka.swierc » wtorek, 10 kwietnia 2012, 14:16

marx napisał(a):1. W treści załącznika do uchwały Rady Ministrów dostępnego pod adresem http://www.cyfrowaszkola.men.gov.pl/images/stories/Krzysztof/zalacznik_do_uchwaly.pdf na stronach 25 i 26 przedstawione są informacje dotyczące wielkości dofinansowania dla szkoły. Jesteśmy szkołą dużą - powyżej 301 uczniów.
Czy zatem przy staraniu się o dofinansowanie rzędu 200 000zł wkład własny organu prowadzącego ma wynosić 50 000zł, a nie 20% zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa czyli 40 000zł (20% z 200 000zł daje 40 000zł, a nie 50 000zł)?
Koszt udziału w programie wynosiłby wtedy 240 000zł, a nie jak w tabelce (str. 26 załącznika do uchwały) - 250 000zł?
2. Czy kalkulacja kosztów zakupu pomocy dydaktycznych w ramach wsparcia finansowego
oraz środków własnych ma uwzględniać koszt usługi administrowania sprzętem (par. 6 ust.4)?
3. Szkoła posiada przyłączony Internet o parametrach poniżej wymaganych 8/2 Mbit. Czy w kosztach może uwzględnić doprowadzenie od innego operatora (potrzeba poprowadzić kabel kilkadziesiąt metrów pod ziemią do szkoły) przyłącza sieci internetu? Jeśli tak to jak to ująć we wniosku?



Szanowna Pani,

Ad.1. Na finansowanie zadania objętego dofinansowaniem składa się (dotacja + wkład własny) = 100%. Stąd wkład własny 50 000 zł przy dotacji 200 000 zł.

Ad.2. Nie. Zadanie administrowania sprzętem powinno w ramach czasowych być znacznie dłużej rozciągnięte niż czas trwania programu. Stąd celowo nie uwzględniliśmy finansowania tego zadania ze środków Programu.

Ad.3. Nie. Szerszy dostęp do Internetu można uzyskać na wiele sposobów np. wiele linii telefonicznych, dostęp satelitarny itd. Parametry dostępu do Internetu, o których mowa w Programie szkoła powinna posiadać na dzień zainstalowania sprzętu z programu Cyfrowa szkoła, na ten cel nie można jednak użyć środków finansowych z Programu.
ka.swierc
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek, 16 lutego 2012, 08:46


Powrót do Cyfrowa Szkoła

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron