"BAŚNIOBÓR" Brandon Mull

Forum nauczycieli języka polskiego

"BAŚNIOBÓR" Brandon Mull

Postprzez K Mierzejewska » sobota, 30 kwietnia 2011, 10:51

Witam. Jestem nauczycielką języka polskiego. Ostatnio miałam okazję przeczytać i dokonać recenzji zapowiedzi wydawniczej pt. „Baśniobór”, której autorem jest Brandon Mull.
Jest to fascynująca opowieść o dwójce rodzeństwa, którzy pod nieobecność rodziców muszą spędzić kilkanaście dni u dziadków, z którymi od dawna nie utrzymywali zażyłych kontaktów. Dzieci nie zdają sobie jednak sprawy, że to właśnie tam przeżyją najbardziej niesamowite przygody w swoim życiu. Nieznany świat czeka bowiem na nich za drzwiami rodzinnej posiadłości, „nikt kto tu wchodzi, nie wyjdzie niezmieniony”. Rodzeństwo pozna pilnie strzeżoną tajemnicę dziadków, historię tytułowego Baśnioboru, magiczny świat fantastycznych istot zamieszkujących rezerwat. Oprócz tego będą oni musieli zmierzyć się z okrutnymi siłami ciemności, jak również z własnymi słabościami. Czy uda im się znaleźć w sobie odwagę i zaryzykować życie w imię wyższego dobra? Czy pokonają własne ograniczenia i słabości? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w niniejszej książce.
Uważam, że jest ona rewelacyjna. Pisarz z niezwykłą dbałością o szczegóły stworzył fantastyczny świat opisany w utworze. Polecam ją nie tylko dzieciom i młodzieży gimnazjalnej, ale również nauczycielom. Książkę z całą pewnością można wykorzystać jako lekturę dodatkową na lekcjach języka polskiego. Porusza ona bowiem wiele istotnych problemów, takich jak: przestrzeganie zasad i konsekwencje ich łamania, umiejętność podejmowania ważnych dla nas decyzji. Utwór zwraca również uwagę na zmiany jakie zaszły w dwójce głównych bohaterów. Uczniowie mogliby je znaleźć i wysnuć odpowiednie wnioski. Oprócz ogromnej ilości tematów do dyskusji nauczyciele mogliby przeprowadzić lekcje umożliwiające uzupełnienie informacji dotyczących mitologii greckiej, ponieważ książka obfituje w liczne nawiązania do niej.